onsdag 23 juni 2010

Lite av varje

Lite extra mycket bloggtorka har det varit här hemma på sista tiden.
Inget direkt att skriva om... Fast det händer ju mycket vardagliga saker, hela tiden!

Vår Lillprins knallar runt för fullt! Och han är så nöjd med det :) Småspringer omkring, och ibland drattar han omkull. T.o.m ute i gräset är han ganska säker på foten numera.
Första stegen kom ju 27/5, han passade ju på i min frånvaro, den busen. Sedan övade han lite varje dag, och de sista två veckorna tar han sig runt mer på benen än i krypande tillstånd.
Igår fick han sin sista vaccination, och febern kom som ett brev på posten. Gnällig och ynklig hela dagen och natten, men idag är han nästan sitt vanliga goa jag igen!

Thea går sin sista dag på förskolan imorgon- sedan sommarlov i 7 härliga veckor!!
Hon trivs ypperligt och kommer säkert sakna sina kompisar och de härliga fröknarna då & då.
Äntligen har hon slutat med blöjan på dagtid, och är så duktig. Hon har själv velat göra det nu, vi började lite förra sommaren, men så kom lillebror mitt i allt, så hon har tagit det i sin egna lilla takt.

Jag tillbringar mina dagar med barnen, och är mycket hemma. Har tusen pysselgrejor och ideér på gång, samtidigt, vilket resulterar- som vanligt- i att allt ligger halvklart! Ska försöka göra klart lite saker :)  Sy ihop några små amigurumisar tex. Virkning är ett lagom stökigt pyssel kvällstid.
Rensar lite bland scrapgrejorna, ska ta med en loppislåda på Orustscrappen 3/7. Snart är det ju dags för 5:e upplagan av vår sommarträff!

Kvälls- och nattetid läser jag inspirerande böcker:


Bilderna är lånade från Adlibris.com.
Härliga böcker jag kan rekommendera om man gillar att läsa om personlig utveckling!

Lite från mig just nu, dags att förbereda kvällens middag, grillat kött med Cole Slaw och ugnsstekt potatis med grönsaker. Mums!

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Hej hej.. ser fram emot scrapträffen - får se hur mycket scrappat det blir med en liten bäbis med mig.... Annars händer det lika lite här hos oss... dock skall vi börja med altanen nu.
    Vi ses på lördag.

    // ina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!