tisdag 15 mars 2011

Snart blommar det!

Kollade in jorden utmed berget vid husets ena sida, och där stack det minsann upp små, små knoppar! Jag tror att det ska vara vintergäck, om jag inte minns fel planterade jag det i höstas. En hel massa olika sorters lökar sattes i jorden, och det blir spännande att se vad som kommer upp.
Jag är ju ingen trädgårdsmänniska, har inga "gröna fingrar", men älskar när det blommar såklart.


Just nu ser det ju ganska glest ut, men jag hoppas det rättar till sig när resten kommer upp. Salig blandning i den rabatten :) Det är  åtminstone ett härligt vårtecken!

2 kommentarer:

  1. Underbart!!! Satte oxå en massa lökar i höstas...och snart borde de titta upp..:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Åååå va härlig bild!!! Den skriker VÅÅÅÅÅÅÅR!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!