måndag 21 mars 2011

Pust och stön

Här sitter jag och känner mig allmänt uttråkad, rastlös och totalt "fastnad" i min tillvaro.
Sitter och tittar efter lämpliga jobb och utbildningar, men kommer liksom ingen vart.
Det regnar inte jobbtillfällen precis, inte i den del av landet jag befinner mig på i alla fall!

Just nu skulle lyckan vara stor om man hade fått ett lämpligt jobb, nääära. Att slippa pendla i flera timmar varje dag, för att få lite mer tid med familjen. Inom max tre mils radie hade känts OK, framför allt för barnens skull. Det trista är att jobben jag kan söka finns sisådär 8 mil bort, och det tycker jag inte fungerar när man har så små barn. Men söka måste man ju, så här söks allt som går.

Jag önskar så klart att jag hade kvar mitt "gamla jobb" (för den som undrar såldes den lilla butik jag jobbat i sedan 2004 strax före Elliot föddes, och då försvann min tjänst i och med att den nya ägarinnan jobbar mycket själv, och har kvar vår "gamla" extratjej, ett helt naturligt förlopp alltså. Fortfarande  hoppar jag in lite extra där, och det är så roligt.) och inser att man ska vara glad och tacksam när man har ett jobb som man dessutom trivs med!
Nu har jag just avslutat min föräldraledighet, men utan jobb att återvända till, och en massa "konstiga" regler att gå efter vad det gäller te.x. deltidsjobb.

Å andra sidan är detta en möjlighet för eftertanke, att vidareutveckla mig själv och min kompetens, och nu har jag några veckor på mig att söka en lite utbildningar, och förhoppningsvis börja studera till hösten. Nu känner jag mig riktigt sugen på det, vilket jag inte gjorde direkt efter gymnasiet.

Mycket prat, men känslan av att inte komma vidare är enormt frustrerande! Det vet nog de flesta, för ibland befinner man sig i någon sorts stiltje i livet, vad det än kan bero på.
Känslan gäller just nu det mesta, hemmet, arbetslivet och fritiden. (ett litet problem jämfört med vad som händer ute i världen men ändå...)

Nä, nog skrivet om detta. Nu ska jag göra mig lite kvällsmat och fortsätta läsa min spännande bok, så kanske det kommer ett lite mer positivt inlägg i morgon!
God kväll på er! 

2 kommentarer:

  1. Kanske ett bra tillfälle att plugga, precis som du säger! Jag hoppade över gymnasiet när jag slutade grundskolan....jag hade 2 fasta jobb att välja mellan så valet var inte svårt...Men när jag och mitt x skilde oss läste jag först in gymnasiet och sedan textil på Proteko. Var jätteroligt att plugga! Tufft så klart men utvecklande! Gäller bara att hitta rätt kurser!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. jag tror att vi söker personal på Vann Spa Hotell. Fast det är ju en ganska bra bit att åka det med. Sen vet jag att det ska byggas ett nytt hotell innan Marsstrand. (Är det långt från er? ) Där kommer det definitivt behövas personal sen kommer ju IKEA i Uddevalla... Fast allt det här är ju en bit iväg. Måste vara superjobbigt att åka. jag åker 3 mil åt var håll varje dag men det är ok. Tar 25 min med bil. Det är ok.

    Plugga kan ju vara en ide som sagt. Lycka till i alla fall..

    Ps. här är en film om hur man få in en bild i en mall i photoshop.. Var det du som frågade mig om det. Jag har försökt kolla igenom min blogg men hittar inte inlägget. Nåja.. annars kan du bara bortse från länkarna. =) kram på dig



    http://www.youtube.com/watch?v=0VsAv3tQcn4&feature=related

    en till...

    http://www.puglypixel.com/2010/10/22/pixel-pointers-how-to-use-photo-overlays/

    å en till

    http://vimeo.com/18502151

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!