tisdag 1 mars 2011

Ett nytt försök

Förra torsdagen var jag och fixade ryggen, som blir dålig då och då. Speciellt efter barnen, inte konstigt när man lyfter och bär stup i kvarten. Jag har t.om kännt att benen var ojämna, och det var de mycket riktigt. Det höll i några dagar, vid påklädning av barnen sträckte det till ordentligt och stelheten ville inte ge sig, trots ett par dagars avvaktande. Bara att boka ny tid.
I torsdags fick jag fått behandling igen, och satt sedan med en Voltareninpackning (Voltaren gel + gladpack)  och vetekudde.  Det gjorde susen!

Ända tills jag lyfte Elliot och hörde hur det knakade till... Trots böjda knän och försök till ergonomiska lyft höll det inte, så nu har jag varit otroligt trött i ryggslutet och stel igen.. Så tröttsamt...
Avvaktar några dagar till och ser hur det blir, sedan finns det ju bara en lösning: boka ny tid igen! och vägra lyfta barnen ;) 
Det värsta förutom att man har ont, är ju att det inte går att träna tills det blir bra igen- och jag som hade tänkt ta mig ur soffpotatisträsket och byta det mot Beach2011-genomförandet!

Återkommer!

1 kommentar:

  1. Din stackare, man är ju så beroende av att ryggen fungerar och framförallt om man har små barn som måste lyftas... Hoppas verkligen rygger läker så du slipper ha ont och kan börja träna igen. Det där blir ju så dumt, man kan inte träna för att man har ont och samtidigt behöver man träna för att stärka ryggen...

    Ha det gott

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!