onsdag 16 mars 2011

Träningsvärk

För första gången på länge har jag en träningsvärk.
Och blir påmind om hur skönt det faktiskt är, att känna att kroppen har fått jobba!

Träningscykel, löparbandet, balansboll, roddmaskin och några andra maskiner höll mig igång en bra stund igår, och pulsen rusade snart upp i 150. Kändes tydligt att konditionen är ganska kass.
Jag har fått övningar från sjukgymnasten att göra hemma för att stärka ryggen, så det ska jag komma igång med en liten stund varje dag. Promenera mera- nu kan man inte skylla på att det är mörkt ute längre! Mitt träningskort som bara legat här hemma och hånat mig det senaste året ska faktiskt sägas upp i alla fall, eftersom jag aldrig kommer mig dit, men tills tiden har löpt ut ska jag försöka träna, och även i sjukgymnsternas lokal.
Så nu har jag för 70-elfte gången bestämt mig för att ta tag i detta med träning- hemma eller på gym, bara jag rör på mig!! Och så ska jag tänka på vad jag äter igen... En 5-6 kilo bort innan sommaren hade varit fint. Nu får det vara slut på snacket, och mer "verkstad" från min sida!


Bra tips på hur ni ser till att verkligen träna och äta mer medvetet emottages tacksamt!   
 


Vackra Sue som jag red på :)
Efter träningen besökte jag min kompis i nya stallet, och fick mig en ridtur gjorde inte saken sämre. Ridit har jag bara gjort vid ett par tillfällen de senaste 7 åren, oj vad roligt det är! En fika i solen sittandes på ett varmt hästtäcke, och lek med barnen ute i sandlådan på eftermiddagen gjorde att man kände sig som en riktig friskus framåt kvällen. En härlig dag!


1 kommentar:

  1. Usch jag har så dåligt samvete för att jag aldrig får tummen ur och tar tag i träningen!! Men det är hög tid att börja nu om man ska våga visa sig i bikini i sommar! Blir riktigt inspirerad av dig att börja NU...:-)
    Verkar så mysigt att rida! Har aldrig vågat mig på det!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!