fredag 11 mars 2011

Fredagsfeeling

Så var det fredag igen! I rasande takt passerar dagarna, men det är alltid lika skönt när helgen nalkas. En känsla av förväntan ligger i luften. Flera dagar tillsammans, hela familjen, och möjligheten att faktiskt göra något "större", åka på utflykter, sitta uppe lite längre på kvällarna, och känslan av att hinna mysa! Skönt :)

I dag ska vi laga någon god mat, se "På Spåret" som vanligt (vuxenpoäng jag vet), dricka ett glas vin, och kanske avsluta med att se en film. Maten har jag såklart inte klurat ut ännu, men jag har halva dagen på mig.. Funderar på fläskfilé eller kyckling i ugn, med en god sås, och ris + sallad till det.

Lördagen är inte bokad mer än att vi ska till ett par grannar på eftermiddagen, det blir trevligt!
Jag hoppas ju även denna helg att fortsätta i Elliots rum, jag tänker göra det själv om inte sambon behagar göra det :) Och mer än så är inte planerat- det är så skönt att
ta dagen som den kommer!!
Bara att hoppas att barnen vaknar senare än 5.45 för en gångs skull. Lite sovmorgon är ju inte fel.



Min shoppingtur igår blev väldigt trevlig. Jag strosade runt och kikade, provade och bara njöt lugnet. I 4 timmar på lilla Torp, och då var jag bara inne på ena delen, och inte ens i alla intressanta affärer. Ovanligt att gå så länge utan att ha fler påsar med hem. Jag köpte i alla fall dessa fina sjalar till mig själv, ett par svarta byxor, lite bodylotion och concealer (eftersom jag kraschade en flaska underlagscreme i badrumsgolvet i förrgår.. Kletigt var ordet!). Till Thea blev det leggings och matchande t-shirts, och Elliot fick en keps att ha på soliga dagar. Man hade lätt kunnat komma hem med baksätet fullt av fina kläder, men just nu behöver vi egenligen inget, så då lät jag bli! Vad man vill ha och egentligen behöver- det är ju två skilda saker det!

Nog babblat härifrån, men jag kan inte låta bli att undra vad din helg bjuder på?
                                   Ha en skön fredag!


2 kommentarer:

  1. Jättefina sjalar!!! Så skönt att få strosa runt och bara titta utan att man är tvungen att hitta något speciellt!
    Här ska vi fortsätta med kontoret....väggarna ska spacklas och slipas....blir väl kul med slipdamm i hela huset..:-)
    Ha en mysig fredagskväll!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Har en liten utmaning till dig....så kika in på min blogg...:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!