tisdag 27 april 2010

Tisdag

Nu håller jag på med lite avslutande av små påbörjade projekt.

Virkar klart en liten Filur-figur, spraymålar en prylhylla och en knoppbräda och ska även spraya en klocka som legat ett tag. Små saker som är skönt att få klara!

Helgen och måndagen förflöt snabbt som vanligt, goda middagar från grillen ända sedan i fredags hos grannen :)

 Funderar också på att ta tag i min "body situation", har fortfarande ont i kroppen så jag vill inte gå till gymmet ännu. Får sätta i gång att promenera mera och köra lite DVD-yoga och situps. Efter att jag slutade helamma Elliot, i januari, har typ 6 kilo smugit sig på. Byxor som hängde pösigt efter barnafödandet sitter helt plötsligt som korvskinn igen. Hmmm inte skoj alls... Sedan ett par veckor ammar jag inte längre, och det märks i byxlinningen ;-) Gjorde en koll på GIViktkoll.se och enligt dem kunde man gå ner 6 kg på en månad, någon som kan rekommendera GI? (många använder sig nog av GI) Jag är själv ganska helkass på att ha karaktär när det kommer till något gott att äta, men man vet ju att lagom är bäst och att man genom att röra sig mer och äta mindre och bättre gör susen för kroppshyddan.
Anledningen till att jag vill ta lite hjälp från något lämpligt program är att jag vill ha inspiration och lite "regler" att gå efter, för att göra det bästa av det hela.
Motivationen finns här, om än lite dolt under ytan ;-)
Någon som har erfarenhet av Viktväktarna, GI eller annat sätt att tappa några kilon?

Nog om detta!

Lilleman vaknar just, dags för lite mat till honom. Sedan ska jag packa ihop ett litet paket med kläder att skicka till min lilla kusin som föddes för en vecka sedan, så skojigt! Hämta böcker på bibblan, och Thea på förskolan, och sedan fortsätter vardagen här hemma med städning, middag (får väva in lite nyttigheter) och annat. Ha det gott !

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än att rekomendera Viktväktarna. Innan Milo var ett litet frö i magen gick jag ner och kände mig sååå snygg. Gick med ganska snart efter förlossningen och varit med i 1 år igen nu men denna ggr har det gått långsamt men det beror bara på mig och att jag inte haft ngn inspiration men jag har å 2a sidan inte gått upp heller. För ngr veckor sen började jag äntligen dippa på vågen igen så nu e jag på G.
    De rekomenderar att man går ner 0.5-1 kg i veckan för att det ska vara häslosamt. man får äta allt man väljer själv, man lär sig att göra val. Läs mer på deras hemsida.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har ingen stor erfarenhet av det här med viktminskning. Har klarat mej än så länge...:) Men har provat GI för att jag gillar att äta på det här sättet - och det ger resultat direkt!

    Ha det gott vännen - kram!

    SvaraRadera
  3. vad duktig du är som avslutar påbörjade projekt - det är en av mina svagheter! :) borde lära av dig... Ang vikt, jag vet inte - har aldrig testat VV men man har ju hört att det ska vara bra... GI har jag testat lite, jag gillar att äta på det sättet - det känns hälsosamt liksom... men annars tror jag på att "röra sig mer och äta lite mindre + tänka på VAD man äter" - lite sunt förnuft... iaf tror JAG att det är en bra grej... inte så jobbigt heller :) kram på dig, ha en fortsatt fin dag vännen

    SvaraRadera
  4. Hej, jag hittade hit via GI-viktkoll. Här har du en viktkämpe av rang :-) Jag har testat både Viktväktarna och GI och lyckats med båda. Men jag kan ändåå rekommendera GI mest, framför allt när man vill ha en riktig rivstart! Kika gärna in på min blogg. Där är jag mer eller mindre GI-anpassad i olika perioder. //Cornelia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!