fredag 9 april 2010

Fredag och helg på gång

Strålande väder ute, så härligt! Vi har varit ute, jag har blivit serverad diverse sandkakor med olika "smaker", kollat arbetande snickare på gårdsplanen (fast de har inte gjort något till oss), lillebror har sovit i vagnen och jag har bara strosat runt och njutit av solen!
Till lunch åt vi omelett med kantarellstuvning, vi har ett ganska stort svamplager, efter höstens skördar. Gott!

Jag har inga direkta planer för helgen, mycket man vill fixa och dona med, få ordentlig ordning i storarummet på övervåningen och i hallen nere tex. In med ett skrivbord och vägghylla, flytta skänken som står där, byta ut det stora soffbordet och den stora soffan mot något nättare är en tanke jag har. Får se vilket år det blir ;-)...
Hade vart kul att åka och hämta Elliots doppresent, en tavla som gjorts till honom, och finns i en inredningsbutik en trekvart härifrån. Kan ju vara dags, han döptes 1/11, jag har liksom glömt av det bara!  En massa fint har de där har jag sett i deras blogg! Får se vad man hinner med, har ingen större lust att åka ensam med småkottarna, i affärer blir det ju ingen lugn o ro i deras sällskap precis!
E ska klyva ved i helgen, finns möjlighet med barnpassning ska jag hjälpa till, därför har jag inte för stora planer på annat.
Jag ska ju sy gardin till Theas rum av detta tyget:


Svart med stjärnor
Det andra är en vaxduk till köksbordet. Valde mellan den och en prickig i samma nyanser, nu har jag nog ångrat mig..  Men det blir nog bra.
Nu är det ganska skönt att bara se eken på bordet ett tag, eftersom bordsskivan varit dold under duk så länge.


Här kommer en bild på Prins "Stå-Upp-Hela-Tiden" och "klättra-i-trappan-är-skoj-att-försöka", in action!

Nu ska vi passa på att montera upp barnens julklappsgungor, och andas härlig aprilluft, önskar er en fin helg!


1 kommentar:

  1. hoppas att ni får en riktigt skön och härlig helg tillsammans - hälsa hela familjen :) KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!