söndag 18 april 2010

Tygloppis

Igår var jag, C och hennes mamma iväg på "turne" hemmavid.
Ett stopp på en loppis/utförsäljning, väldigt glest med saker där, sedan åkte vi vidare till privatpersoner som hade en massa tyg, knappar och sybehör att sälja. Vi stod och drog i tyger, vecklade ut & ihop dem, skojade om vad man kunde ha dem till och hade väldigt trevligt! En härlig fika hos C innan jag gav mig hemåt igen, efter 4 timmar "ensam". Skönt att kunna slappna av en stund, medan barnen och pappa gjorde något annat, det laddar mamma-batterierna :)



En trevlig liten hög följde med mig hem. Härliga retromönster och några band och lite påfyllning av vita knappar till scrapförrådet. Kanske kan det bli lite kuddar av detta, funderar på att sy någon liten kjol eller tunika till Thea, men eftersom jag aldrig sytt kläder tidigare (om man inte räknar med skjortan jag sydde till mig själv i syslöjden i 6:an) får vi se om jag lyckas ta tag i det! Kan väl inte vara svårt?

Lördagskvällen i övrigt var lugn, badande barn, hämtpizzor och "Millenium", samt enorm blåst ute.


Idag söndag är det mest grejande här hemma. E har nästan lagt klart den sista biten med marksten runt huset, nu är det lagt sten helt runt om. Bra för det är enkelt att hålla snyggt och bekvämt att gå på.
Jag ska ta tag i min deklaration, tvätt och varför inte röja en hylla eller två däruppe?!
Kvällen ska avslutas med invigning av vår nya grill och kanske lite virkning eller scrappande om man har tur!

Hoppas ni har en skön söndag!

5 kommentarer:

  1. Hej igen,

    Ja, jag tror vi blåser bort!!!! Kan det inte lugna sej nu...usch jag vill inte ens gå ut. Och så skiner ändå solen.

    Va kul med lite nya tyger - det är ALLTID bra att ha i lådan. Och det är klart att du svänger ihop en liten kjol eller tunika:)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Är 100% säker på att du fixar både kjol och tunika! Fina tyger, känns som de passar dig till fullo!!! Vågar själv inte närman mig en loppis med syfte att köpa. Däremot behöver jag själv ställa mig på en loppis, måste få ur tummen bara...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej och vad roligt att du lämnade en kommentar så jag hittade dig! Mysig blogg du har!

    Jag är jättenöjd med både fönster och kök och det är såå skönt när man äntligen ser änden på detta projektet! :D

    Picasso heter vår skimmel. Han är en New Forest, 16 år gammal. Vi köpte honom nere i Skåne, men han är född i Korsberga, så han har fått flytta "hem" till Västergötland igen!

    Ha en härlig dag! Kraam Carin

    SvaraRadera
  4. Nej, inte på den stora ön men en bit söderut:) Kärna heter vårt lilla samhälle och man kan säga att vi bor vid kusten - söder om Marstrand. Ganska nära Tofta Herrgård - vet du?

    SvaraRadera
  5. åh vad mysigt med typloppis - jag vill också :) men det hade nog bara blivit lagt på hög... tillsammans med allt annat pyssel jag har tänkt mig. kram!!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!