tisdag 6 april 2010

Tisdag

Så fick jag gjort klart gardinen jag "missade" 30 cm på när jag gjorde den för ett par veckor sedan. En skarvning och upp på stången, men man ska inte syna den i sömmarna så att säga..
Och man ska alltid mäta varje fönster för sig ;-)
Var lite för bekväm för att skaffa mer tyg just nu!

En sak på "Att Göra-listan" avklarad. Alltid skönt! I morgon ska jag sy en liten mörkläggningsgardin till Theas sidofönster- inte lätt att sova när ljuset kommer in strax före 6, så det får vi göra nåt åt, om inte annat för min egen skull, hihi..

Ska ta itu med huset rum för rum för att få ordning som man vill ha det. Sovrummet är ganska
okej just nu. På ena väggen hänger denna hylla, gillar formen på den! Jag köpte den på loppis i höstas för under 100-lappen. Nu är den givetvis struken ett par ggr med vit färg, tänk er gammal ful furu som gulnat så var den ungefär så tidigare. Några böcker jag bläddrar i då & då står i.


Nu är det lunchdags och hämtning av en styck dotter som är nästa göromål, ha det gott så länge!

2 kommentarer:

  1. vad duktig du är!!! du kan inte tänka dig att komma hit och sy lite också...? ;) jag borde verkligen ta tag i det där med inredning lite... kram (bloggen är på gång nu by the way...)

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att du säger att du hittat hyllan på loppis för hade Emil gjort den hade jag blivit grymt avis på att du har en snickrande händig man.... ;)
    Jätte fin är den verkligen!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!