fredag 23 april 2010

Redan fredag igen

I morse vaknade vi alldeles för tidigt, 05.25. I don´t like... Speciellt inte när man är vaken flera gånger nattetid, och har ont i både rygg, nacke och leder just nu, då är man inte så pigg precis, men det är inget att göra annat än att kliva ur sängen och ta på sig ett leende :)

Lite gladare blev jag när jag öppnade kylskåpet och såg jordgubbarna vi fick av barnens gammelmorbror igår kväll, då blev det en god frukost med sommarkänsla! Det var ju ett tag sedan man hade färska jordgubbar i yogurten nu.
Mumsigt eller hur?!

Annars har denna dag hittills bjudit på en stund i carporten där jag målat lite småprylar som legat, några knoppbrädor, en stjärna och lite kladd på ett "prylfack" men mycket återstår- många fack- mycket pilligt. Och jag har ju så bråttom jämt, vill att det  ska bli klart bums! Jag får ta mig lite tid i helgen.

Ikväll ska vi till en av "grannarna" (ja han bor bara en 500 m bort eller så ;-) på en liten bit mat, och imorgon ska C´s mamma visa upp lite väskor och annat hon sytt, det blir skoj att se. Har jag tur kanske jag kan få smita iväg ensam på loppis, har ett ställe jag inte besökt sista halvåret så det hade varit roligt!

Kanske ett inlägg om lite loppisfynd imorgon om jag har tur ;-)
Önskar dig som läser en fin helg, och undrar vad du har för planer?



2 kommentarer:

  1. underbart med jordgubbar... det är ju sommar på riktigt det :) hoppas att du mår bättre, inte så mycket ont överallt... kramkram

    SvaraRadera
  2. Jag byter gärna mina 2 knäckemackor mot din frukost!
    Kram
    Ps. jag hoppar orust scrappen,P har semester vet inte vad vi ska göra (vet itne om jag sagt det innan)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!