lördag 24 april 2010

Servis och nya axelväska

I förmiddags gav vi oss iväg, jag & Thea, först på loppis och sedan till C.
På loppisen gjorde jag ett riktigt fynd, nämligen en söt, gammaldags servis. Det var tallrikar, assietter och djupa tallrikar/ skålar, totalt 31 delar. 115 pix var priset och det är ju toppenbra när man bara vill ha något att variera sig med- men dessutom halva priset på det, så 57.50 är väl ett fynd ?


Sedan blev det en liten söt burk om man har några drömmar över som man inte vet vad man ska göra av:


Lite söta virkade smådukar som jag ska göra små canvastavlor av, en liten kulram och lite annat krafs  följde också med hem.
Sedan var vi alltså hos C och kikade på hennes mammas fina sydda saker- väskor, skötväskor, söta katter, virkade svampar, baby-bokstäver och lite annat som hon har till försäljning. Flera sorters tyg finns att välja på, jag blev väldigt förtjust i både blommigt och marinrandigt tyg, men till sist valde jag denna väskan, med matchande sminkväska. Den kommer passa så fint till min beige jacka :)

Marie har en nygjord hemsida till sina produkter här.

Nu kallar Thea- dags för lite sandlådelek innan middag och  läggdags.
Njuta av det fina lördagsvädret!


3 kommentarer:

  1. men hallå - det är visst inte bara jag som har shoppat idag :) vilka fynd vännen - och väskan oh i like it - måste genast kolla in den där sidan... KRAM

    SvaraRadera
  2. Visst e de roligt med loppisar, I like it :)
    och vilka fynd du gjorde :) massa fina saker.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilka härliga fynd du gjort! Servisen var superfin!!!!

    Ha en skön måndag - kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!