onsdag 19 maj 2010

Väggord och trappa

Lite smått och gott blev ju fixat i helgen som var, tex kom ett väggord upp över fönstrena i storarummet på övervåningen. Det hade legat alldeles för länge (ja två år är liite för lång betänketid) och Emil hade fullt sjå att få loss det från pappret. Men upp kom det och ser riktigt trevligt ut när man ser det. Just nu är det kaos i rummet eftersom jag röjer, så jag besparar er en helbild av detta :) Och återkommer när jag sorterat in alla saker (kanske om en månad eller så..).


Trappan som den ser ut uppifrån, smal med höga väggar. Tanken är att även vänstersidan ska bli ett litet galleri med foton eller tavlor. Högersidan har fått en blandad kompott av foton, någon barnteckning och en wordle-utskrift. Gemensam nämnare är att alla har en svart, smal ram- upphängda lite hur som.



Svärmor has left the building, och tack vare henne har jag hunnit röja en hel del i "kontoret", och flyttat ut ännu mer oreda till storarummet uppe. Men nu är jag på gång och ska fortsätta i morgon, sortera, slänga och ordna. Ska bli skönt med en ljusning på detta problem!

Att man dessutom blivit servad med mat, nybakt bröd och bullar, och support med "barnskötsel" är ruskigt tacksamt! Tack G för att du är så snäll och hjälpsam :)

Nu ska jag återgå till mitt, tills nästa gång -ha det gott! Kram Maria

Och ni har väl märkt att det blev sommar idag ;-) Lovely!

4 kommentarer:

  1. Hej
    Oj vad fint det blev i trappan.
    Jätte snyggt med den fýren där.
    Jag är en älskare av det marina stuket.

    ha det Antonija

    SvaraRadera
  2. God morgon!

    Jag älskar väggord - visst kan de förgylla en enkel vägg med ett fint budskap! Gillar din trappa med fotografier med svarta ramar. Sådär har jag ungefär tänk mej vår också. Hoppas kunna ta tag i den till hösten...

    Önskar dej en skön helg - hoppas hoppas lite av värmen får stanna hos oss.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Så härligt med människor som e så hjälpsamma! Det är guld värt, för hur ska man annars hinna med allt??? tror inte riktigt männen (inte min iaf) förstår hur mkt tid barnen tar, vill han gå ut så gör han ju det vilket innebär att JAG/VI inte kan hitta på ngt....
    Kram

    SvaraRadera
  4. jättefint hörru... och jag gillar verkligen er fotovägg - det är hur snyggt som helst!!! kram!!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!