onsdag 5 maj 2010

Onsdagsprat

En härligt soligt dag, med inslag och lite regn, men mest blå himmel.

Idag kom boken jag beställt- jättefin inspiration för diverse pysslande hemma! Har senaste tiden blivit så sugen på att göra  lite allt möjligt pyssel igen, sedan jag började scrappa för "en massa år sedan", och sedan fastnade lite i virkandet i somras, har det inte blivit så mycket tid över. Nu blir det inte så mycket scrapbooking heller eftersom det mest blir smånuttar med tid och ingen riktigt bra plats att sitta på. När  jag rensat färdigt uppe ska jag fixa till en bra pysselplats! Dags att sätta fart- sa ju att jag skulle vara klar uppe senast sista maj!

Har bestämt att markisen blir enfärgat mörkblå, tror att det blir en fin kontrast med det ljusa huset + att det var vad jag tänkte från början.

Var en snabbrunda på loppis idag, och skaffade mig ett trevligt projekt! 23 st stora virkade Mormorsrutor- klara så när som på ofästa trådar, dessa ska jag  virka ihop till en pläd.
Andra färger än jag själv hade valt, men tillsammans blir det nog fint.  Ett fynd för 20:-, speciellt när man vet att någon suttit och handgjort dem i timtal. Nu ska de tvättas och sedan fixas till.

Slipning på skänken tidigare idag, lite återstår, men imorgon tänkte jag grundmåla den.  Annars händer det inte så mycket här ;-). 

Dags att börja med middagen, idag blir det wok på kycklingfilé, grönsaker och nudlar.

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Åh sicket fynd, mormorsrutor är läckra! :) Får man fråga vart du hittar alla roliga loppisar någonstans? Är ju alltid kul o hitta nya smultronställen ;)
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  2. God morgon,

    Händer inte så mycket - tycker att det verkar hända allt möjligt:) Filten kommer att bli jättemysig - vilket fynd!

    Ha en skön torsdag - kram!

    SvaraRadera
  3. åh jag önskar att jag hade lika mycket pysselenergi som du verkar ha... det låter så mysigt - och det blir ju så fint! kan du smitta lite tror du? :) tusen kramar!

    SvaraRadera
  4. Åh wook med nudlar e ju sååå gott, och nyttigt (inbillar jag mig iaf hihi)
    Det är klart att du måste ha dig ett eget scrappar rum/vrå!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej
    Är en teje på västkusten som hittade din sida genom en annan väns sida. Jag undrar vad du skall hitta på med dina fynd till mormors ruta?
    Alltid roligt att höra vad andra kommer att hitta på? Jag är en sådan tokig teje med intresse av allt som har att göra med sömnad stickning och scrapp.
    Ha det Antonija hoffmansdesign.blogspot.com

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!