torsdag 13 maj 2010

Ruggig torsdag

I allafall i våra trakter. Mulet och kallt, usch. Egentligen är det ju "helg" nu, men eftersom Emil hjälper en kompis lägga tak idag och stack iväg före 7, känns det som vilken dag som helst.

Vi ska passa på att åka till Tjörn och hälsa på Mormor och dem (vi har ju både min mamma+man, min mormor och bror med familj på ungefär samma ställe.) Kolla in mammas nya stora växthus, busa, dricka kaffe och kika på växtligheten i trädgården. Det blir mysigt!
Synd att det inte är lördag så man kunde passat på att gå på loppis när man har barnvakt och allt!

Här kommer en sällsynt bild, sällsynt för att jag råkat hamna med - med bägge barnen dessutom! Bilderna togs på fikan vi hade med mina kusiner och farmor och de häromdagen.

Två små gosefrön :)


Och en fånig bild där jag håller en 3 cm lång pärlhyacint som Thea knyckt i Hannas rabatt :)

Med detta önskar jag en fin start på "långhelgen" ! 

                                                         Ha det gott! Kram Maria

2 kommentarer:

  1. härliga bilder - kram till dig och familjen, vi hoppas också att vädret i "området" snart blir bättre... :) men idag regnar det iaf inte - och DET är bra

    SvaraRadera
  2. Heeej. Ja någon värme har vi inte just... hoppas att det bli en strålande vecka i allafall. Jag känner igen det där med en ovanlig bild. Det är inte alltför ofta jag hamnar med på foton heller .. är jag med så har jag tatt det själv eller så är det barnen som har fotat. =)
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!