tisdag 11 maj 2010

Helgresumé

Hu vad dagarna springer iväg!
Härliga kvällar har vi haft, men inte precis någon tryckande värme. Ofta blåsigt och kallt.
Under helgen som gick blev det besök på en loppis en bit härifrån, bägge barnen var med, och med en elvakilosklump på armen var det inte läge att kolla så ordentligt, men en liten kvarn, som jag kikat på tidigare fick åka med hem. Tycker den är riktigt söt, gammal & nött.

Middagsgäster hade vi på kvällen, gott grillat kött, tzatziki och ungsrostade potatis med grönsaker och en god sallad. Efterpå min standardäpplepaj med vaniljglass. Pajen har jag gjort i ca 10 år, ett recept från "Annas pajer" som är riktigt smaskens. Alltid trevligt med goda vänner på visit!

På söndagen åkte vi hela familjen till Lysekil och gjorde vårt första besök på Havets Hus. Vi var nästan ensamma där och kunde kika runt i lugn och ro. Thea tyckte det var roligt att titta på alla fiskarna, men roligast var nog att stoppa "trächips" i munnen på en figur som sade "blä" och "namnam" beroende på vad den blev matad med :)
Sedan bar det av till Torp, en styck prinsessklänning köpte lillebror till storasyster, och själv fick han sina första skor, så söta! Det är något speciellt med små barnskor, man hade lätt kunnat köpa allihop!



Idag ska vi och hälsa på min kusin som flyttat tillbaka till ön med sambo & vovve, tillsammans med min svägerska och de små brorsdöttrarna, det ska bli roligt!

Och nu är det bäst att jag stänger ner datorn- maj månad har snart gått till hälften, och jag hade ju bestämt mig för att vara färdigröjd på övervåningen senast den sista maj- så det är dags att ta tag i det nu känner jag!!  Uppför trappan och rensa, sortera i högar : släng, spara, sortera och skänk bort.  Marsch Pannkaka!


Ha det gott! Kram Maria

4 kommentarer:

  1. det låter som en härlig helg... precis sådär som det ska vara :) kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Vilken innehållsrik och härlig helg!!! Kvarnen är jättefin - likaså de små skorna. Håller med dej om det här med barnskor - man skulle kunna köpa och bara ha som prydnad:)

    Men nu är det helg igen - långhelg dessutom - så skönt! Ha det gott - kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka super coola skor!! Vill oxå ha, ja eller Milo då iaf ;)
    Se nu till att få gjort det där du ska ha gjort till den siste, tänk va nöjd du blir med dig själv när du klarat av det
    Kram

    SvaraRadera
  4. Supersöta skor!
    Ja, det hade varit kul att träffas och scrappa någon dag! Har blivit lite för lite scrap de senaste veckorna, bara hus hus hus i huvudet!!!
    Loppis i Ellös på lördag (bakluckeloppis) jag ska stå där då, hoppas på folk som kommer :)
    Så lycka till med renset, kanske du vill stå på loppis också ;)
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!