torsdag 14 oktober 2010

Planterat inför våren

Förra året satte mamma lite pärlhyacinter och krokus här hemma, och det var så roligt när de kom upp!
(ända tills Emil inte orkade vänta på att de skulle vissna och körde över dem med gräsklipparen, vilket resulterade i en gråtande Thea och en irriterad sambo..)

Idag, när det blivit mildare väder, gjorde jag äääntligen slag i saken och köpte ett gäng lökar som jag nu fått i jorden. Det blev blandade tulpaner, Tête a tête, gammaldags pingstliljor, en rosa mix med 3 olika sorter, en variant av allium samt vintergäck.

Passade på att sätta dem utmed berget, där vi nyss sått gräsmatta- så kanske vi kan få behålla dem tills de vissnar denna gången :). Ska bli så spännande att se hur det blir- här snackar vi trädgårdsnovis!

Ha det fint!

1 kommentar:

  1. Å va du är duktig och förbereder för våren! Visst är det kul när det finns lite (eller mycket) som kommer upp tidigt i trädgården. Jag har inte satt en enda lök ännu i år. Men förra året åkte en hel del i jorden som vi njöt av i våras så jag tror inte jag puttar i något mer den här hösten.

    Ha en go helg - kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!