måndag 4 oktober 2010

Mjölkannor och prinsessbakelse

Vi har haft en fin helg tillsammans, men höstens första ordentliga förkylning har tyvärr landat här hemma, och gjort oss alla trötta, hängiga och snuviga. Det är ju bara en tidsfråga innan man hamnar i snuvans land, så det var inte så förvånande.

På lördagen var jag och Elliot inne en snabbis på den lokala loppisen, och fastän vi kom bara 5 minuter efter öppning, var det minst 5 minuter försent- vi mötte en fin gammaldags tvättkorg i dörren. Åh vad jag letat länge efter en sådan... Men före nästa sommar så..!
Jag hittade några små söta mjölkkannor och ett gammalt rostryck som kan matcha de tavlor med liknande motiv jag har uppe. Bara att hitta en passande ram med!

Under förmiddagen virkade jag klart en liten prinsessbakelse, mönstret finns i boken "Välkommen till Virkligheten" av Annika Messing. Jag gjorde inte monteringen exakt som i boken, men det blev bra ändå.
Nu har jag börjat virka på en minitårta när jag ändå hade ångan uppe. Perfekt om man vill kika lite på TV, och samtidigt greja med något!


Igår åkte vi hela snörvlande familjen till Göteborg och hämtade ett gammalt förvaringsskåp jag köpt på Blocket. Tungt och rejält, och det lär bli en massa slipande och målande för att få iordning det, men jag tror det blir fint när det väl är klart!

I förmiddags var vi på förskolan och tog årets dagisbilder, både gruppkort för Thea, och syskonkort som Elliot fick vara med på. Blir roligt att jämföra med förra årets! Och så är det ju toppen inför jul :)

Nu är det dags för lunch- så ha en fin dag!



1 kommentar:

  1. Härligt att höra att ni mår hyffsat bra iaf i dessa snuva tider.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!