tisdag 19 oktober 2010

Tisdag i "stugan"

Tisdag var det här. Hittills ganska grått och trist, men man ska väl inte klaga-det är ju trots allt oktober.
Jag har så mycket jag Vill göra och ta tag i, men ingen inspiration att komma igång just nu.
Ett litet virr-varr av nyfikenhet, projekt och osäkerhet inför framtiden finns just nu i min hjärna. Samtidigt som jag vet att saker ordnar sig förr eller senare har man ju en tendens att fundera lite för mycket på allt.

Tips på att strukturera upp sig och sluta övertänka mottages tacksamt ;-)

Igår, kom det glädje som ett brev på posten som önskat, ja eller ett e-mail iallafall!
Ett vinstmail från Guppi, som meddelade att jag vunnit tredje/femtepris i deras länktävling, och vann ett presentkort på 500kr i deras webbutik! Sånt gör en glad :)  Passade utmärkt en regning och tråkig dag.
Vi var mest inne och ugglade och jag läste ut en go bok, Brunstkalendern, av Emma Hamberg. Lättläst bok som jag inte gärna släppte, passade mig fint mellan all "fack"litteratur.


Remsorna har börjat bli en matta, till toaletten nere- så behöver jag inte göra den så stor. Virkar lite på frihand, men det har blivit lite krusigt i kanterna, så jag vet inte om det blir så bra, men nu har jag testat i allafall! Lite mer rött ska det bli så småningom.

Och gardinen Gustav har fortfarande inte dykt upp- utlovad levtid var en vecka, nu har det just passerat två, och alla vet ju hur man inte gillar att vänta!!

Nog med svammel från mig för idag! Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Du ska se att allt löser sig, vet hur det känns då det även e kaos i min hjärna...
    Ang diskarna, köp den gröna för då kan du med gott samvete måla om den =)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!