lördag 16 oktober 2010

Ljuvlig höstlördag

Vilket väder!!
Underbart att vakna till denna sköna, soliga dag med klar och frisk luft och blå himmel!

Idag hade vi något riktigt spännande att göra, men tyvärr ( inte helt oväntat heller men..) blev det återbud i morse,  och en lång väntan antar jag. Det återstår att se!

Jag och Thea tog en sväng till byn, en snabbis in på second hand-affären och en tur till bibblan.
Jagh hittade två söta små mjölkkannor till, 8 st söta assietter- perfekta för fika, några mässingsljusstakar, en rolig sockerkaksform med lock- har aldrig sett denna typ innan,virkgarn och en påse med färdigrivna "virkremsor", som man kan tex virka en matta av.
En massa småsaker man hade klarar sig utan men som man ändå kan ha lite glädje av ;) Inga RIKTIGA fynd i sikte denna lördag.
 


Apropå bibblan måste jag säga att jag helt glömt av att biblioteket fanns tills i våras, och nu har jag varit där ofta, massa roliga böcker- virkböcker och barnböcker bla, och så köper de ju in efter önskemål, så biblioteken är ju en fin resurs faktiskt!

Nu ska vi gå ut en sväng till, sedan är det förberedelser inför kvällen, Mormor och Morfar A kommer på middag, så det ska fixas mat och en god jordgubbspaj.  När man ser sig omkring hade ju ingen kunnat gissa att igår var här riktigt städat...- så är livet med småttingar som drar ut allt de ser! Bara att börja om igen!

Ha en fortsatt fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avtryck!