söndag 10 oktober 2010

Helgen tillända- igen och "Elliotkavalkad"

Söndag kväll och tid att sitta vid datorn igen.
Detta veckoslut har inneburit jobb på mitt "gamla jobb" fredag em, lördag och söndag. Skoj! Det är kul att komma iväg och jobba igen. Förutom ett kvittoskrivare-haveri efter första kunden i förmiddags, har helgen flutit på fint!
Härligt väder har det varit också- I like! Krispiga och soliga höstdagar är allt toppen, så vackert med alla färger.
Elliot kontrollerar svampen pappa plockade igår. När jag kom hem (igår) var vi ute en bra stund, ja ända till solen försvann bakom trädtopparna och det blev riktigt kyligt.

Sedan hittade han en gammal rostig hästsko och fick önska sig något. Egentligen får man ju inte tala om sin önskan, men han önskade sig att han trots allt får börja på samma förskola som storasyster. Tyvärr har vi fått negativt besked på detta, men jag hoppas innerligt att det går att lösa. Känns inte bra alls annars....

Några bilder från hans 15månadersdag den 7:e kommer här :

Vi hade en väldigt rolig stund med en vanlig hushållsrulle. Man kan tuta i den och man kan ju ha den som kikare! Elliot bubblade av skratt, finns det något ljuvligare ljud än barn som kiknar av skratt?!


Nu ska jag faktiskt ta en kopp varmt, gott te och sätta mig och fortsätta mitt senaste lilla virkprojekt
framför "Ensam Mamma söker" !

Ha en skön kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avtryck!