fredag 4 mars 2011

Härligt med helg!

Alltid lika skönt när fredagen kommer och man har hela "långa" helgen framför sig! Redan fjärde dagen i mars, visst går tiden galet fort?

Idag var barnen ännu mer morgonpigga (tyvärr eftersom jag gärna ligger kvar i varma sängen och snusar kudde), redan 05.15 vaknade Elliot och ville inte somna om efter vällingen... Suck. Bara att ta med dem ner vid 6-snåret och bädda ner sig i soffan framför Bolibompa.

På förmiddagen har vi varit på "Kyrkis" och träffat andra glada barn, mammor och pappor. Thea åkte med gammelmorbror, och Elliot, ja han var så trött att han somnade i bilen på en kilometers sträcka. Inte ens när jag klädde på honom varmare kläder och bäddade ner honom i vagnen vakande han. Nu får han sova ute i friska luften en stund.
 I kväll blir det lasagne här hemma, för att bryta pizzatrenden vi haft på sistone. En god hemlagad lasagne med mycket ost är aldrig fel! Det toppar vi med en semla, jag kan väl offra mig för en gångs skull ;) Är ingen semlefanatiker men en semla kan ju smaka gott till kaffet.

Bild från fotoakuten.se
Lördagen bjuder kanske på en loppistur någonstans? Synd bara att det är så långt till någon bra och rolig, där det finns lite att titta på.
Jag hade önskat en fortsättning på Elliots rum- för där har minsann inte hänt något efter mitt inlägg om att det påbörjats.... Mannen i huset prioriterar att vara i skogen och såga ner träd om han får chansen. Vi delar inte åsikt om vad som är viktigast att göra precis ;) Jag vill ju å andra sidan inte frysa nästa vinter, men rummet skulle ju helst varit klart för länge sedan! Det är väl bara för mig att leta reda på en stege och abonnera ut barnen och ta tag i saker själv anar jag!
Annars blir det nog lugnt hos oss, något besök här eller hemma hos någon annan lär det väl bli, resten av tiden fixa och dona och bara vara! Migränhuvudvärk och ont i axlar och rygg har hittat hit igen, och får gärna dra dit pepparn växer känner jag.

Vad ska du hitta på i helgen?

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Det där lät inte så lungt i mina öron ;)
    Det är ju så frustrerande när man inte får gjort det man vill och speciellt när man inte kan göra det själv.... eller inte har barnvakt, förstår din frustration. Helgen börjar i kväll med räkor (ja fisk hihi. och JA, jag glömde skriva fisk och vi äter det ganska ofta oxå ;) ) Sen får vi se vad som händer kanske en tur till Laholm för att ev hämta en sak, vi får se.
    Trevlig helg och stor kram

    SvaraRadera
  2. O vojne vad tidigt!!!

    LÅter som en härlig start på fredagen....Semlor - me like!!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. åh, gick allt här hemma och saknade er på kyrkis. Sara sa ni inte var så många idag. Nästa vecka är vi på igen.
    Semla är gott ibland, är inte heller någon älskare man nån gång då och då.

    kram kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Låter som en mysig fredag..:-)
    Här grejas det för fullt....maken ångar ner tapeten i vårt blivande kontor och jag assisterar och servar så gott det går!
    Ha en skön helg!
    Kram
    Anne-Le

    SvaraRadera
  5. oj, nej det är inte från idag, den är från förra helgen innan jag såg första koppan.

    Det börjar 16.30 imorgon.
    Jag förstår att han passar på nu i vädret att köra men hoppas du hinner hit.

    kramkram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!