torsdag 10 mars 2011

Reklam i brevlådan

Ja varje vecka dimper det ner en hel hög med reklam i brevlådan. I måndags var det en tjock bunt.
Mitt miljösamvete knorrar lite varje gång det kommer, men jag vill inte heller "missa bra erbjudanden"... De flesta reklambladen bläddrar jag faktiskt igenom, en del hamnar direkt i återvinningstunnan. Man återvinner ju allt som kommer, men man tänker att det är onödigt att det produceras stora mängder reklam, transporteras fram & tillbaka och ut till mottagaren, som i vissa fall bara lägger det direkt i tidningstunnan, och sedan ska det gå igenom ytterligare en process för att bli nytt papper igen!

                                       Hur gör Ni med reklam, avstår ni eller inte?

Ha en fin torsdag!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ja visst är det ett slöseri med allt papper som skickas ut och som bara slängs i återvinningen!! Men, precis som du säger, så vill man ju läsa en del av dem så man inte missar en massa fynd...:-)
    Vi tar emot, bläddrar igenom och slänger i pappersåtervinningen.
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Jag tänker precis som du gör, varje gång jag bär in högen från brevlådan tänker jag på naturen, men ändå vill jag ha den och blädrar igenom nästan allt och dämpar sen dåliga samvetet genom att alltid lämna allt till återvinningen! Man vill ju inte missa något trevlig erbjudande :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ochspå det känns onödigt med all denna reklam man får hem, samtidigt vill man ju ha koll ifall man får bra erbjudnaden o så.
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Jag vill oxå ha reklamen... Fast jag e inte luka duktig på att återvinna... Eller rättare sagt min man e det inte, jag försöker å han slänger det i soptunnan... Fy skäms på oss

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!