onsdag 16 mars 2011

Utmaning- 8 Saker

Jag har fått en utmaning från Anne-Lie med bloggen Hemma hos Märta, (tack för det :), utmaningen går ut på att berätta 8 saker om sig själv och sedan skicka utmaningen vidare till 8 st bloggar med mindre än 100 följare.

Här kommer 8 st saker om mig (lite värdelöst vetande helt enkelt! :) :

1. Är så lycklig över mina goa, underbara barn! De är verkligen små skatter och gör livet otroligt värdefullt, och man förundras varje dag över hur fina, roliga och härliga de är! (nästan jämt i alla fall ;)
Inte unikt för mig, för så här känner nog de flesta mammor!


2. Jag har alltid varit väldigt pysselintresserad, och har ofta en del små projekt på gång, allt från att virka små bakelser och scrappa sidor till barnens/ mitt album till att sy och fixa med andra saker.

3. Älskar hästar och har varit en hästtjej från 3 års ålder tills för 7 år sedan då jag senast hade häst. Saknar hästdoften, känslan av att gå och greja i stallet och glädjen efter en härlig ridtur i skogen eller ett lyckat träningspass, men känner att det är skönt att inte ha det ansvaret just nu när jag känner att tiden inte räcker till! Igår red jag för första gången på över 2 år :) En vacker dag blir det häst igen! 4. Är (tyvärr) tidsoptimist på gott och ont.

5. Har galet svårt att tacka nej till godsaker om det bjuds. Smågodis är en last sedan barnsben, kakor och pajer, kanelbullar och allt som smakar gott slinker ner, i både en och oftast fler bitar.

6. Hemma hos oss finns hemskt mycket saker. I alla år har jag haft saker, som bara liksom har samlat på sig. Ingen horder dock, men försöker hitta nya sätt att få plats med saker jag gillar och har användning för. Nu är jag inne i ett rensarstim igen, men det går för sakta ;)  Kommer nog aldrig ha ett "avskalat hem", fast det vill jag inte heller ha! Ordning och reda, med var sak på sin plats siktar jag på. Lite röra kan vara hemtrevligt, så länge det ser OK ut och inte är stressande.

7. Vet fortfarande inte helt säkert vad jag vill bli "när jag blir stor"- till mitt stora förtret. Nu har jag väl i princip bestämt mig, och tanken är att kanske börja läsa till hösten, nu känner jag för det!

8. Tokig i tidningar av alla de slag, helst inredning, pyssel, veckotidningar och månadsmagasin, men dagstidningar är också viktigt. Jag börjar oftast läsa tidningar bakifrån och framåt. Kanske för att jag tycker det är intressant med annonser och sånt? Eller så är det bara en gammal vana!



Ja det var lite "fakta" om mig! Skickar utmaningen vidare till dessa bloggerskor jag brukar kika in hos:
Fialisan   Ita    Johanna   Mia     Ulrika
Bella    Nazima 

Hoppas ni hakar på och ger oss lite rolig information tjejer :)
Ha en go dag i solen!

Bild från sommar-10, Elliot har vätskepaus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avtryck!