tisdag 13 december 2011

Luciafirande!

Idag är det ju som bekant Lucia-dagen, och min goa tjej har såklart varit Lucia, både på förskolan, och efteråt när vi besökte gammelfarmor.
Många "sånguppträdanden", först på ålderdomshemmet, inför förtjusta boende, och sedan för mig, morfar, min farmor, min faster och kusin, samt E´s morbror och hans fru. Snälla farmor hade dukat upp så fint med goda smörgåsar, lussebullar och gräddtårta! Ett härligt lussefirande! Tyvärr inga bilder tagna idag, då jag sprang ifrån kameran, men en bild från julkortsfotograferingen bjuder jag på:

Thea är hälften tomtenissa och hälften lucia ;)

Som vanligt är det ju nästan omöjligt att få ens ett kort där bägge är bra, detta var bäst och får duga!
För en vecka sedan var det Luciafirande för familjen på barnens avdelning, trevligt att se barnen sjunga sm vanligt! Fröknarna fick en liten julpresent bestående av god julkola, ett äppleljus och en miniblomma inslaget i cellofan.

Nu ska jag fixa iordning inför morgondagens jobb,
ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avtryck!