tisdag 12 juli 2011

Gammal Grace

På loppis i förra veckan hittade jag del av en gammal, (vad jag tror är) Swedish Grace-servis från Rörstrand. Älskar färgen, lite ljust himmelsblå sådär. 12 mattallrikar, 3 uppläggningsfat och en såssnipa, lite sprucken glasyr på några, men den duger fint till vardags! Och priset, 40:- kan man ju inte klaga på :)


Blev riktigt sugen på att skaffa en nya delar av Swedish Grace, så det ska jag kika på så småningom. Väldigt behagligt mönster tycker jag.


Nu hör jag att Morden i Midsomer har börjat, så jag säger Hej då!

4 kommentarer:

  1. Vilket fynd, sååå fin servis i härlig färg!!

    Hoppas du haft en bra dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Det är som du säger en gammal variant av swedish grace, har den sjäälv nu och skillnad som jag kan se att det inte är vågad kant längre. Råder dig bara att kolla noga först hur tillverkningen ser ut, de har börjat plcka bort delar och slutat tillverka alla uppläggnings fat osv. På presenhörnan trodde de att det var ett steg mot att sluta helt inom några år. Men visst är den helt ljuvlig!"

    kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin servis!! Ett riktigt fynd!!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Jättehärlig servis och vilket fynd!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!