måndag 4 juli 2011

Scrapträff i lördags

I lördags gick Orustscrappen för 7:e året av stapeln. Denna träff ordnar jag och två scrapvänner, Sofia och Karin, och i år hade vi 60 st inbjudna och deltagande tjejer/damer. En toppendag från morgon till kväll, vi startar kl.10 och fortsätter till kl.22. Som extra grädde på moset ställer Karins man upp och möblerar, hämtar mat, servar i köket och en massa annat, vilket ger oss mer tid att njuta av dagen!
Härlig stämning, utmaningar och en massa shoppingmöjligheter!
Vi hade tre scrapbutiker på plats, och rolig loppis, där man kan sälja de scrapsaker man tröttnat på eller har dubbletter av. Jag åstadkom inte mycket på scrapfronten, men shoppade det gjorde jag! Massa vackra papper, lite dekorationer, bokstavstickers och annat hittade jag. Ca 120 papper förnyade jag med, och konstaterar att med denna takt jag scrappar numera, är jag lätt självförsörjande på papper de närmsta 25 åren eller så! :) Men å andra sidan har jag knappt köpt något nytt sedan förra träffen, så det kunde jag unna mig! Nya papper ger alltid ny inspiration!
Dagen gick som vanligt alldeles för fort, men roligt hade vi, och efter alla förberedelser och lite efterarrangemang med städning och annat har jag varit helt slut, både igår och idag. Gäspade halva dagen på jobbet...
Två ynka layouter, ellker snarare 1,5 blev det, text och titel saknas på den ena.



Och så Thea, som är så himla fin på denna bild!


Hoppas återkomma med mer scrappat snart, för nu är jag inspirerad till tusen!
Må gott! Kram Maria

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt det låter att träffa så många andra med samma intressen!! Kan ju inte bli annat än inspirerande!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!