tisdag 29 november 2011

Med näsan i en bok...

För ett litet tag sedan hittade jag några Camilla Läckberg-böcker i min "bokskänk", och tänkte att nu är det dags att testa henne (bättre sent än aldrig!).

Bilden lånad från http://www.camillalackberg.com/
Jag läste första boken, Isprinsessan, som jag tyckte blev klart bättre på slutet, och har sedan fortsatt med de andra i rask takt. Idag började jag på näst sista delen, Fyrvaktaren, och är helt inne i storyn om Erica, Patrik och de andra! Så fort jag får en chans läser jag lite grann :)


Gillar Camillas sätt att väva samman historierna, och att man känner igen sig i så mycket, te.x. småbarnstiden, underliga kollegor och annat ;) Att det utspelar sig hyfsat nära, i Fjällbacka, är extra roligt. Det bästa när denna femte bok är utläst- är att jag har tre kvar att läsa!

Har du läst dessa böcker? Har du något bra tips på vad jag ska läsa när jag läst klart denna serie blir jag glad :)

Må gott, nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite före jag somnar!

3 kommentarer:

  1. Jag verkligen älskar Läckbergs böcker och har läst allihop! Fyrvaktaren tyckte jag var extra läskig med tanke på det lite övernaturliga...huuuu...:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Hej Maria,

    Tack för ditt fina mejl häromdagen. Jag skriver mer till dig en annan dag, men nu vill jag ge dig ett bra tips på böcker som jag gillar och jag tror att du också kommer gilla.

    Denise Rudbergs deckare, "ett litet snedsteg" och "två gånger är en vana". Läs och njut, de är charmiga, spännande och lite lyxiga.

    Kram! // stina

    SvaraRadera
  3. Jag har läst/lyssnat på en två tre st och älskar dem, det är svårt att slita sig.. Tänkte önska mig den nya i jul.
    Ha det bäst. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!