onsdag 14 mars 2012

Vårjacke-funderingar

Åh känner ni våren!! Härligt som bara den :)
Sol och ljus är så otroligt efterlängtat just nu, eller hur?

Jag spanar febrilt efter vårjacka nu, och har hittat tre favoriter:


Fina Cortez Parka från Odd Molly, med fina detaljer och snyggt broderi. Dock inte fodrad inuti, och jag tyckte armarna blev skavda av det kraftiga tyget. Men oj så snygg!

Härlig kappa från Bondelid. Så fina detaljer på denna! Kvinnlig, avslappnad och elegant på en gång. Och till ett roligare pris än första favoriten :)
Bilden lånad från MQ

Bild från Joy
Till sist kappan från Joy, jätteskön och fin, med volanger och grejor. Men skärningen, v-ringad framtill kändes för naket, rädd för att bli kall om halsen som jag är ;) Till ett helt Ok pris!

Allvarliga i-landsfunderingar...

Vilken gillar du bäst?

Over and out, tillbaka till matteboken..

5 kommentarer:

  1. Tjusiga jackor! Jag är ochså på jakt efter en ny vårjacka, så jag tackar för tipsen!
    Hoppas vi kan ses med K och våra barn nu i vår!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. gillar absolut MQ-jackan bäst :) kramigen

    SvaraRadera
  3. Jag gillade Bondelidjackan bäst. Jag köpte en ny vårjacka på Lindex för flera veckor sedan. Den påminner faktiskt om den fast lite kortare. Den får nog invigas i veckan :-)

    SvaraRadera
  4. Gillade Bindelid jacka bäst. Mer klassisk.

    Skopunkten har webshop;-) Och är man normal i fötterna tycker jag det är ett bra alternativ att prova. De kostar bara 39.- att skicka tillbaka så kolla ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag gillde Bondelids kappa! Fin modell och precis lagom mycket detaljer!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!