torsdag 19 augusti 2010

Torsdag

Ja himmel vad dagarna går fort!

Regn och rusk är det här just nu, och det är inte utan att man känner hösten annalkas..
Hösten är ju faktist mysig, och man kan sitta inne och pyssla utan dåligt samvete, de dagar vädret är "mindre trevligt". Men först ser jag fram emot härliga varma dagar som övergår i klara, fina dagar in i september.

Fialisan var på besök igår, skoj att scrappa tillsammans, det var ett tag sedan sist! Vi fick nog bara ihop 2 LO:s var, men det är inte illa att scrappa medan man pratar också :)
Mina LO:s och några "gamla" kommer i morgon kanske, scannas först.

Idag har vi haft kusiner på besök, mina goa kusiner, så det var kaffe och en massa prat, och goda räkmackor de hade med sig :)

Jag har kollat in tapeter till Elliots rum, det är beigerandigt, men dem har man tröttnat på nu, de har ju suttit sedan -07, och när det ändå ska fixas till för honom kan det vara roligt med nytt & fräscht!
Gillar Boråstapeters New Classic mycket, och har hittat tre där som kan passa- bara att besluta sig & beställa alltså!

Tills dess kan jag visa en liten söt betongskylt jag ska hänga någonstans här hemma, köpt på marknad:

Någon som vet var det finns bra gjutformar för betong?
Jag har sökt på nätet och i Panduros nya katalog, men inte hittat speciellt mycket.
Tips mottages tacksamt!

Och några små keramikköksgrejor som jag loppat i sommar:


Flaskan i mitten gillar jag jättemycket,
 sockerkaret har en rolig hand som pekar på "Sugar", och den är lite rolig bara,
är lite svag för saker med " namn" på :) Sen är kanske färgen lite trist men, men!

                                           Dags att ta tag i hushållssysslorna nu,
                                                                     ha det gott!

1 kommentar:

  1. Väntar med spänning på att se vad du och Sofia lyckades få ihop.
    Gör man inte egna formar för betong???
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!