tisdag 17 augusti 2010

Ugly uggla

På en loppis tidigare i somras köpte jag denna uggla i keramik. Då var "fjäderskruden" inte så vacker precis, men se så rar den blev i vitt!
 Före:


Efter:
Uggla efteråt :)
Den lilla zinklyktan och kartoteket, som ska scrappas och användas till tex. recept åkte också med hem. Betalade 12:- för alltihopa tror jag. Numera är det så hysteriskt på loppisarna, speciellt de årliga, så man får ju vara glad om man hittar något överhuvudtaget! 

Jag köpte en byra på en annan loppis för ett tag sedan, och har målat den vit. Tänkte måla någon fin text på, idé- någon? Har zinkschabloner från Ib Laursen som jag skulle kunna använda för lite emr "grafisk stil", eller så får jag använda något typsnitt från datorn.

Tål att tänkas på :)
God kväll!


2 kommentarer:

  1. Det blev en riktigt söt uggla!
    Var du på Stala på loppis? Har hört att det är ganska trångt där men har aldrig varit där själv... :)

    SvaraRadera
  2. Jätte fin blev den!! De e så duktig på att fynda du. Blev lite avis på kartoteket...
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!