onsdag 22 september 2010

Stjärna och björnbärstok

Vid en av soffgrupperna på nedervåningen har det varit tomt på väggen länge. Barnens "se-på-filmtv" finns i detta hörn och den är inte en så klädsam möbel precis. Jag har ínte kunnat bestämma mig för vad som skulle hänga över. För ett tag sedan snickrade E ihop en tavla av vanliga brädor och en utsågad stjärna. Varianter av dessa finns ju på "dyra gatan" och lite här och var. Lite ruff eftersom träet gått isär lite, men vad gör det?! Den skulle liksom inte vara perfekt! Först var den helvit, men det blev för blekt då både tapet och gardin går i vitt, så det blev lite gråsvart på stjärnan istället. Tycker det blev helt OK!





Hittade bilder på Elliot när han äter björnbär också, sist var hela han blå, och mamman var tacksam att hon tänkte till och tog av kläderna före han gick lös på skålen själv ...
Vi brukar plocka mängder av bär alldeles utanför knuten, (nu är det snart slut för i år ) och Elliot verkligen älskar dem! Mumsar och grymtar efter fler, och fler, ingen botten på den gossen!



Dags att ta tag i vardagsbestyren nu känner jag! Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Snygg tavla, jag ska oxå göra en sån stor när vi tapetserat om sovrummet, kostar ju en förmögenhet att köpa ....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, supersnygg tavla!!! Det är definitivt en tavla jag vill göra också!!! Blir säkert en del spillbitar kvar till mig att greja med i husbygget!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!