måndag 4 april 2011

Bra helg

Vi har haft en bra helg här hemma!
Äntligen är takmålning och slipning avklarat, och tapetseringen gjord till hälften. Resten ska göras i kväll :) Tänk att det kan vara en sådan lättnad när något man väntat på länge äntligen kommer igång! Till nästa tapetsering i huset ska jag lära mig att göra det själv, jag har bara varit lite feg att testa hittills. Vilken frihet att inte behöva vänta på att andra ska ha tid :)



Och så är det dags för mig att återigen göra en ordentlig rensning, ja nästan i varje rum..
Vår klädkammare har beckat igen, och behövs rensas på barnkläder, sänglinne och vinterkläder och allt annat som hamnat där inne och gjort rummet oframkomligt.

TV-rummet uppe: Bokhyllor ska rensas och tömmas på mina pysselgrejor- spara, släng och sortera.
Soffbordet är gigantiskt och ligger ute på Blocket, till förmån för ett mindre bord. Soffan ska slängas på tippen och en grupp nerifrån ska flyttas upp. Madrasser och säng ska få en plats i nuvarande TV-rummet nere som blir gästrum/ kreativ tillflyktsort.  All annan bråte som inte hör dit ska bort!

Elliots rum ska möbleras och fixas till! Så roligt!

Vårt sovrum får en hylla på platsen där Elliots spjälsäng står nu.

Det ska sättas upp en vägg mellan nuvarande TV-rum nere och blivande TV-rummet, och möbler där flyttas ut några meter till detta rum, samtidigt som möbler från TV-rummet uppe flyttas ner.
Lite runtskiftningar med andra ord, men jag tror att det blir bra!

Här finns att göra med andra ord, en barnfri helg hade kunnat råda bot på det mesta känns det som!
Otålig som man är vill man ju ha allt gjort BUMS, eller hur! Så nu får jag röja järnet för att underlätta all runtflyttning!

Önskar dig en bra Måndag!
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej hej! Var har du köppt den snygga tavlan som man ser i bakgrunden (stjärnan)!
    Tack för en trevlig blogg!

    Mvh. Frida

    SvaraRadera
  2. Hej Frida!
    Tack, stjärntavlan har jag snickrat ihop och målat själv ( med lite hjälp av sambon också för jag är inte så haj på sågandet). Finns nog liknande i butiker, fast just nu kan jag inte komma på nåt tips tyvärr. Ha det gott! Maria :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!