lördag 2 april 2011

Det blå skåpet

Skåpet jag hämtade häromdagen har ännu inte fått komma in i huset, p.g.a att det snart ska slipas och tapetseras i rummet. Det är i alla fall ett klädskåp/leksaksskåp och kommer nog från någon möbelfirma, dock ej det stora varuhuset. Rejält och bra, och inte behöver jag måla heller då det går i en lite duvblå nyans, vilket jag tycker passar fint i ett pojkrum!
Jag gillar korglådan nedtill, och att det var två hyllplan och en klädstång inuti, då kan man ha kläderna utom räckhåll för lilleman som älskar att dra ut dem på golvet, och kanske lite leksaker nedtill dit han når. Har tänkt att byta ut knopparna till något roligare bara. Nöjd med mitt köp för tre hundralappar :)
Taket är färdigmålat, så nu är det bara resten kvar :)

Lördag eftermiddag, tidigare idag hade vi besök av mamma och Anders och deras bekanta från Gotland, så det blev en pratstund över en fika. Sedan har vi grejat lite inne och funderat över vissa ommöbleringar och runtflyttningar i huset,
och det känns som att vi är inne på samma spår tack & lov!

Kvällen blir lugnt och skön, och förhoppningsvis har vi en härligt solig söndag framför oss!

Trevlig helg! 

1 kommentar:

  1. Vilket jättefint skåp! Smart med korglådan längst ner...perfekt till leksaker!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!