måndag 18 april 2011

Intensiv vecka

En riktigt intensiv vecka har nu ersatts av ännu en. Förra veckan var första veckan på länge som vi jobbade fullt både jag och Emil. Jag började nytt jobb på tisdagen och E på onsdagen.. Mycket nytt, och intensivt för oss båda.
Barnen var 4 heldagar på dagis, och E stod för hämtning och kvällsfixande, jag kom hem lagom till läggdags. Ovant läge för oss alla fyra, och vi har varit helt slut. Fredagseftermiddagen ringde dessutom dagis och meddelade feber på Elliot. Han har haft över 40 grader till och från under helgen. Misstänker annalkande tänder, då han gnager på händerna och sover oroligt och gnäller halva nätterna.

Min lediga helg har gått åt till att komma ikapp någorlunda här hemma igen. Fortfarande återstår en del! I går kväll tog vi en härlig promenad som avrundning på helgen.
                               Årets första vitsippor plockades av en glad Thea.

Härligt att få vara hemma även idag känner jag. Förhoppningsvis har man koll på läget i morgon igen!
Nu är det dags för en tur till mataffären för att uppdatera kylskåpet, och sedan är det dags att ta itu med städning och utelek med barnen. Och så kommer svärmor på besök!
Ha en härlig dag!

1 kommentar:

  1. Oj ja jag förstår att det har varit intensivt...Framför allt med nytt jobb
    (Grattis till det förresten) och innan man har fått in rutinerna! Hoppas att lillkillen mår bättre i morgon!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!