torsdag 20 oktober 2011

Ny författarfavorit

En svensk författarinna som jag nyligen "träffat på" är Ann Rosman. Hennes böcker handlar om den unga polisinspektören Karin Adler, och hennes strapatser.
Riktigt bra böcker som jag gillade från första sidan!

Jag började med sista boken (fast de är fristående) "Porto Francos Väktare".
Sedan fortsatte jag med första boken "Fyrmästarens dotter" som också den var spännande.


Och så får jag snart påbörja mellanboken "Själakistan", vilket jag ser fram emot! 
Bilderna är lånade från Ann Rosmans hemsida.



Jag tycker om de parallella berättelserna i handlingen, och det faktum att de utspelar sig ganska lokalt, med Marstrand som huvudsaklig plats för händelserna. Orter i närheten där jag bor nämns och det är lätt att leva sig in i handlingen. Nu väntar jag med spänning på att en fjärde bok ska komma, och ett tips till dig som gillar deckare, och lite härlig läsning-
Läs dessa böcker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avtryck!