tisdag 2 november 2010

Kuddfodral och detaljer i vinrött

För ett par veckor sedan inhandlades vinrött/lila linnetyg som jag tänkte ha till gardin först, men igår kom det till att bli 3 st kuddfodral istället. Jag hittade en smart beskrivning här, har gjort på ett liknande sätt innan, men med mindre överlappning vilket ger en ful glipa och kan blotta innerkudden, men nu blev det så fint! Tack Jenny för en fin beskrivning :)

På två av kuddarna sydde jag fast virkade smådukar, och på den sista veckade jag lite vitt linnetyg som jag sydde fast. Såg en glimt av Karin Mannerståls kuddar på Äntligen hemma för ett tag sedan, lite inspirerad av dem!






Gardinen fick "tassels" i samma färg som tyget och får vara vit ett tag till. Ljusen är i samma färg fast med ösregn ute är det svårt att återge färger.

Det blev lite mer höstig känsla i soffhörnan, och jag blev riktigt nöjd med fodralen faktiskt :)

Nu ska vi ge oss ut i regnet och ta med Thea till tandhygienisten för första gången.
Ha en bra dag!


3 kommentarer:

  1. Å du har också fixat nya kuddar:)) Fast dina ser lite mer arbetade ut än mina...de blev verkligen jättefina!

    Hoppas du har en go onsdag trots ruskväder - kram kram!

    SvaraRadera
  2. Hallå där!!

    Oh så fiffig du är.. tänk vad kuddarna blev fina.. det är så roligt att kunna använda saker till något helt annat.. att de kommer fram

    Kram på dig
    A-C

    SvaraRadera
  3. har en tävling i bloggen just nu som går ut på att du ska lista ut vilket intro det är jag spelar på piano :) kika in och se om du vet vad jag spelar!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!