måndag 15 november 2010

Loppis och Fars Dag

Helgen passerade snabbt! På lördagen ordnades det en höstloppis i en lokal bygdegård som jag besökte. Mycket folk, men inte lika galet som på sommaren! Å andra sidan inte heller så mycket roliga saker, mest småsaker, tyger, porslin och annat, men på möbelfronten var det glest. Tur det kanske, då här redan finns för många små projekt att ta hand om!

Jag hittade en julsäck i jute, några udda blåvita fat, en liten glaskaraff, lite jultyg med virkad spets, ett par gamla märkböcker med vackra mönster och monogram- från  30-talet, och i jättefint skick, och så lite sysaker i en vacker fjärilsask. Perfekt med spetsar till kommande syprojekt!

Söndagen tillbringades i våra fäders närvaro, eftersom det var Fars Dag,  och det bjöds på smörgåstårta och diverse godsaker hos min pappa och hos svärfar vankades det stek och god tårta. Väldigt mätta kom vi hem på kvällen :).

Idag var vi på grannön hos min mamma efter att Thea hade varit på Pyjamasparty(!) på förskolan- de har helt fantastiska fröknar, med roliga teman och pedagogiska aktiviteter.
Mamma, som hört mina funderingar kring adventskalendern hade köpt ett kit på Panduro till barnen, så nu tänkte jag ta itu med att stoppa lite ben och armar, och sedan sy ihop "tomtenissen", så ska vi visa den imorgon. Den ser riktigt gullig ut!

Ha en fin måndagskväll!

1 kommentar:

  1. Hej Maria!

    Tycker du gjorde en massa fynd:) Och tack och lov för mammor...:)

    Hoppas du har en fin tisdag i solen - ut och njut!

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!