måndag 8 november 2010

Lite försmak av jul

Dagarna går i en rasande takt och just nu känns det som att det inte blir nåt med nåt!
Idag är det kallt ute, över -7grader när vi gick upp, brrr! Skönt att man inte behövde ge sig iväg med bilen nu på morgonen :)

Häromdagen rotade Thea i klädkammaren och kom ut iklädd tomtedräkt, och nu börjar det ju faktiskt närma sig!

Detta med jul- julklappar och tomten är ju väldigt spännande när man är 3 år, även om tomten är liite läskig såklart!

Alla tidningar börjar handla om jul nu, och det finns en massa härlig inspiration att bläddra runt i.

Jag ska ta fram tidigare års tidningar och se vad man kan bli inspirerad av. Sedan blir det ju till att sålla i allt man vill göra- tiden räcker ju oftast inte till. I Allers Jultidning hittade jag  söta, virkade strutar som jag blev sugen på att göra, antingen till granen eller bara att hänga som lite pynt någonstans. Jag får provvirka en och se hur den blir!
En liten burk (finns ett lock till den) till pepparkakorna slank med när vi handlade i lördags, lite söt att ha framme!  

Hur gör ni med julpyntandet?  Åker det fram till första Advent, eller lite i taget efter det?
Har ni samma saker år efter år eller skiftar ni lite?

Här brukar det bli något nytt varje år, men jag gillar att ta fram samma saker som tidigare år också, då känns det mer "tradition" över det hela!

Ha en skön dag i kylan!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbart söt tomteflicka!!! Mina barn - som nu är 10 och 12 - brukar också dra fram tomtekläderna och gå runt och mysa i:)Ja, nu springer tiden i väg - men visst är det mysigt att det börjar närma sej?

    Ha en skön vecka i kylan - kram kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt nissa! Kan säga att det inte bara är små barn som väntar på tomten... Mina har hunnit att bli 10 och 13 och dom väntar dom med... he he... Fast tomten, har dom väl "skådat" igenom... :D

    Ha en bra dag! Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!