onsdag 24 november 2010

Projekt Sticka Mössa och några bokstäver

Häromkvällen började jag sticka på en mössa- jag har inte stickat sen i syslöjden i skolan, så det var ganska klurigt att lägga upp maskorna  och komma igång med stickningen upplagd på 4 stickor;).
När jag gjort första varvet kändes det liiite tajt, tom för ett dockhuvud, men igår kom hjälpen i form av mamma, som är en erfaren stickerska. Ikväll får jag testa igen och se hur långt jag kommer!




Igår eftermiddag var det dags för lite jobb igen, skönt med lite miljöombyte från hemmets väggar faktiskt! I butiken har de fått in härliga bokstäver, och jag kunde inte låta bli att köpa med mig några hem, denna gång blev det HOME, M och E är ju dessutom första bokstven i tre av fyra familjemedlemmars namn.  Tidigare har jag köpt JUL samt &. 20 cm stora och till ett bra pris- 39:- st. Finns på Gallerix tillsammans med mycket annat fint!



På vägen hem stannade jag till hos fotografen, som hade Elliots bilder klara. Åh vår söta lilla kille, några riktigt bra bilder blev det. Av dem ska jag välja ut 5 st till en bild med olika ansiktsuttryck, precis som vi har på Thea, på bilden här. Ska försöka göra dem likvärdiga med uttrycken. En rolig sak är att de bägge fotades när de var 16 månader och 10 dagar gamla :). Lika men ändå olika på så många sätt!

Sysslorna kallar, ha det så gott!





1 kommentar:

  1. Fint :) Gillar tapeten :)

    Välkommen att vara med i

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Bloggparty hela helgen :)
    Håkan

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!