lördag 22 januari 2011

Ett litet dopkort och önskan om scraprum

I helgen döptes kompisens systerdotter och jag hade fått uppdraget att göra ett kort till henne.
Dags att damma av scrapgrejorna om man säger så! Roliga saker som används alldeles för sällan.
Så här blev kortet:


Jag har kommit på en "toppenidé" om hur jag ska få en plats i huset där scrapgrejor, symaskin och annat kan få stå framme- ostört- utan nyfikna barnhänder, och där man dessutom hade kunnat ställa en
gästsäng. E är väl inte lika fascinerad av min idé.. I huset har vi nästan 3 tv-rum- himla onödigt om man saknar ett rum liksom... Så min plan är att stänga igen nuvarande tv-rummet nere med en väggsnutt och en dörr, och använda rummet intill, som sitter ihop med matplats och kök, som riktigt tv-rum. Och så finns det ett allrum uppe som används till samma sak, även det har en öppen planlösning. Det räcker tycker jag! 
Jag känner saknad efter ett rum man kan stänga om, ett kreativt rum! Hoppas på att få mannen med på detta, för då tror jag att jag skulle vara mer tillfreds med min lilla kreativitet :) Övernattande gäster måste ju dessutom kunna stänga om sig eller hur?!

Önskar er en härlig lördag!

1 kommentar:

  1. I denna fråga måste du stå på dig!! ;) Jag håller helt med dig!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!