måndag 24 januari 2011

Rutig liten gardin

Igår fick jag ett "ryck" och tog fram symaskinen och klippte , vek och sydde lite i det rutiga tyget.
En kort kappa med några veck och lite virkad spets nedtill blev det till altandörren i vårt sovrum.
Enkelt och lätt och dessutom lite recycling!
När jag ända hade ångan uppe blev det ett hjärta också.


"Vy" från dörren


Till vänster sover vi.
Det virkade överkastet gjorde mamma för ca 30 år sedan,
himmel- önskar att man hade det tålamodet.. :)

Elliots spjälsäng som ska ersättas av någon byrå eller ett skåp
när hans rum står klart- snart hoppas jag! Denna hörnan känns kal och trist just nu,
förutom att goaste killen sover där då!

Nu blev det visst en liten "rundtur" i  vårt sovrum.
En önskan jag har här inne är ett fint elementskydd så man slipper se det eländet, får se om man kan få E att snickra ihop något fint!


Ha en fin måndag!

3 kommentarer:

  1. Jättesöt nysydd gardin! Jag bytte gardin i vardagsrummet i söndags från julgardin till vårgardin men denna gången har jag inte sytt själv. Fyndade några vepor på ICA Maxi istället.

    Men lite sugen blir jag på att sy när jag såg din fina gardin!

    Ha en trevlig vecka!

    Kram Vikkan

    SvaraRadera
  2. Så fint och harmoniskt ni har det!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt sovrum ni har! Och gardinen blev verkligen fin! Letar inspiration till just sovrum då vi ska renovera vårt... Kul att du är med i min utlottning! KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!