måndag 17 januari 2011

Kanelbullebak

Inskolning för lilleman på förskolan håller på för fullt, spännande med allt det nya tycker han. Hittills har vi varit som mest 2 timmar under 4 dagar. Vi ökar lite varje dag nu.

När vi kom hem idag somnade han som en stock, vilket passade perfekt så jag och Thea skulle baka kanelbullar. Vi satte en deg och sedan åkte fröken T iväg på äventyr med våra grannar, så jag fick baka ut bullarna i lugn och ro!
Massa kardemumma, smör, kanel och socker har gått åt här idag, det är ju receptet till goda bullar tycker jag- rikligt av detta och en deg som rullas ihop tunnt, många varv- för det är ju mitten av bullen som är godast- då vill man ju att den ska vara stoor. Thea kom tillbaka precis i lagom tid för att avnjuta en ljummen, smaskig bulle :).
Huset doftar fortfarande ljuvligt!


På återseende!

1 kommentar:

  1. Mums, vad smarrigt det ser ut! Dock får jag inte njuta av dessa sockerbomber så länge jag är gravid med grav.diabetes. Men när bebis kommit ut i maj hoppas jag mina blodsockervärden blir normala igen så jag kan frossa goda bullar! :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!