måndag 2 maj 2011

1 maj med litet kalas

1 maj är likamed födelsedag i vår familj, Emil fyller år då.

Jag och Thea tassade upp strax efter 7 och gjorde en litet "frukost-på -sängen"-bricka till pappa, och smög upp och sjöng ja må han leva för honom.
Vi hade det jättemysigt tills Emils skulle ta första munnen av kaffet, samtidigt som Thea sprattlade med benen, och vips var det kaffe överallt! På sängen, golvet och på oss alla... Mindre mysigt förstås.

Sedan hade vi en härlig dag här hemma, och på eftermiddagen kom våra föräldrar med sina respektive och Emils morbror med fru. Mysigt att träffa alla över lite fika!
Thea tyckte att vi skulle sjunga för pappa så det gjorde vi, alla stod upp utom pappa och Elliot, och lilleman tyckte att det var något besvärande med allas blickar på sig, och fick världens buttraste min samtidigt som han stirrade ner i golvet- vilket såklart såg jätteroligt ut- och alla fick sig ett gott skratt!


I dag är vi lediga, jag och barnen, och ska hälsa på antingen Gamma (min farmor) eller en kompis och hennes flickor. Och så ska jag på utvecklingssamtal på förskolan för Thea.

Trevlig måndag!


2 kommentarer:

  1. Du är snäll mot din man du =), hoppas han ändå tyckte det var bra, kaffet till trots. Flåt att jag inte kommenterat dig så mkt på senaste, dåligt av mig men jag är inne och tassar titt som tätt =)
    Vad är det för jobb du fått??
    Kramar Ita

    SvaraRadera
  2. Grattis Till E i efterskott.

    Hoppas dagen har varit mysig.
    Ja, det är en del planering, men rolig planering, men är klart nöjd att det sker nu och inte när jag börjat jobba.

    Kramkram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!