onsdag 4 maj 2011

One done, three more to go

Första arbetsdagen denna vecka är avklarad, tre kvar att göra. Jag jobbar sedan 4 veckor tillbaka på den lokala "vinaffären" som Thea så fint kallar Systembolaget! Mellan april och sista maj jobbar jag halvtid fördelat under perioden, främst senare delen av veckorna. I sommar blir det nog lite mer (fram till mitten av augusti). Känns jätteskönt att vara igång och jobba igen efter föräldraledigheten, jag har bra arbetskamrater och trivs gott. Mycket att lära bara, skönt att man i alla fall har vana av kassa och kundservice sedan tidigare. Jobbar på att återuppliva vin- och dryckeskunskaperna som jag lärde mig på gymnasiet, för dem har man stor nytta av på mitt jobb, samt produktkännedom som jag försöker skaffa mig bit för bit. Systembolagets hemsida är toppenbra, massor av bra tips, både mat & dryck, smaker och annat!
Bild från Systembolaget.se
Barnen tycker det är roligt att vara på dagis, och Thea är glad att få vara med på mellanmålen numera ;).

Jag är otroligt tacksam över att ha jobbet nära, bara någon mil hemifrån, och två minuter från dagis. Så skönt! Sedan känns det ju lite tråkigt att inte ha semester tillsammans med Emil och barnen i sommar, som jag helst hade velat såklart, men det kommer väl fler somrar hoppas jag! Lite långhelger kanske jag kan få om vi har tur. Hoppas också att tajma in fint väder för lata dagar på stranden..

Raka spåret hem till nattning av barn, laga lite middag (så vi får lite smidiga matlådor till jobbet),  vika tvätt, plocka i och ur diskmaskinen, och städa undan lite spår som uppkommit under dagen. Konstigt att det blir stökigt på bara några få timmar!! Nu börjar man komma in i vardagsrutinerna, lite trist att man har så korta kvällar innan läggdags bara (är hemma runt 19-tiden).

Nu ska jag läsa klart de sista kapitlen i min spännande bok;  "I grunden utan skuld" av Viveca Sten. Hennes tredje roman om Sandhamn, och den första jag läser, jag får ta de andra senare. Hörde att nr.4 just kommit ut, så den hamnar också på min läslista.

Ha det gott tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avtryck!