onsdag 18 maj 2011

Skönt med ledig onsdag!

En lugn och skön frukost i vår egna takt, ja så skulle man ha det varje dag! Ta det lite piano innan sysslorna tar vid, det är riktigt gott.

I går var en lång arbetsdag, och i måndags var jag ledig. Då var svärmor på besök och hjälpte till att hålla koll  på knattarna samtidigt som hon bakade kaka med dem, kokade kalops, gjorde en stek, trattkantarellsoppa och stekte pannkakor... Behöver jag säga att hon stod i köket från morgon tills dess att Emil kom från jobbet? Massor av god husmanskost fyller nu kyl och matlådor. Och jag som bara ville ha hjälp med lite barnpassning! Tack snälla Farmor G!
Lycka är en fin svärmor!
Jag är otroligt nöjd med måndagen för jag fick äääntligen röjt ur vår klädkammare, en syssla som väntat på att bli gjord så länge. Sorterat upp urvuxna barnkläder, vinterkläder, sängkläder och annat, så att det numera är överskådligt och flera lådor väntar på att ges bort. En stor tyngd lättade från mitt bröst när garderoben var sorterad och städad kan jag säga! Hur gör ni med urvuxna barnkläder? Lämnar vidare? Sparar? Säljer? Jag har bestämt mig att "ta bort" dem med en gång de är urvuxna, till kompisar/ släktingar/ klädinsamling/ slänga, och har bara sparat några godbitar som minnen. Skulle det någon gång dyka upp en liten till i vår familj, så får jag nöjet att skaffa nya kläder då ;)!

I dag är vi hemma och njuter av varandras sällskap, barnen och jag, och får nog en liten visit av en kär vän under dagen. Ha det skönt ni med!!

Registreringsskylts-stjärna hittad på Etsy.com :)


2 kommentarer:

  1. Skönt att få lite hjälp när det kör ihop sig!! Har oxå en underbar svärmor!
    Jag rensar ganska ofta och då skickar jag iväg kläderna till vitryssland eller så ger jag bort det till någon i familjen.
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Bra svärmödrar växer inte på träd, kag har oxå lyckats fånga en =). Kläder, jag sparar dem ett tag och sen försöker jag sälja på "barnmarknaderna" vi har här 2 ggr året, ger bort lite & får nog skänka lite oxxå. Märkeskläder ska jag försöka sälja på blocket. Givetvis har man sparat lite oxå. Men allt blir ju omordernt så det e luka bra att köpa nytt den ev dagen kommer =)
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!