torsdag 17 februari 2011

Hjärtan på tråd

En rar gammal såssnipa från loppis har bytt jobb, och är numera hem till en liten hjärtan på tråd.
Gröna växter, orkideér och pelargoner, det är min melodi. De ska vara lättskötta, inte "bösa ner" för mycket, och så ska de tåla,- ja helst gilla att inte bli vattnade så ofta.

Senare i vår när man kan stå ute utan att frysa fingrarna av sig, blir det en ordentlig genomgång och omplantering av blomparken här hemma. Blommor som hängt med länge blir som vänner på något sätt (även om de får en väldigt torr och näringsfattig kost hos mig..) och jag har svårt att slänga dem så länge de ännu lever. Några får nog ändå flytta ut, och göra plats för nytt och fräscht.

Friska blommor sprider skön stämning helt klart!




4 kommentarer:

  1. Hos mig finns det inga blomvänner... men det kanske beror på att jag inte har dem så länge... Jo en blomvän hade jag en oktober kaktus osm jag fått av svärmor, den var jätte tråkig mestadels men sen blommade den som katten ibland, den kunde jag inte med att länga, men tillslut så blev det så ändå, men den stod i flera år. Annars har vi inte mycket blommor/växte, har ingen plats, katastroft dåligt med plats att ställa saker på här hemma. Brukar dock köpa tulpaner så här års eller lite liljer under hela året.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!!!

    Visst är det kul med nya "blomkrukor". Blev lite full i skratt när jag läste om dina gröna händer - för jag har idag bloggat om mina händer och dom är tydligen INTE gröna...

    Hoppas du har en skön helg - kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Hittade hit via "en helt vanlig mamma", tycker att din blogg är jättemysig, helt i min smak
    :-)
    Väldiugt sött blomarrangemang, måste jag säga, även om jag gillar mer den moderna inredningsstilen med lite avskalat så är det kul att kolla loppisar och fynda och blanda upp det "nya" med lite gammalt & nött.

    Ha en fin helg!
    Anna

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Fint med hjärtan på tråd i såssnipan! Roligt när man använder sig av annorlunda "krukor"!
    Du har något att hämta inne hos mig...:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!