onsdag 9 februari 2011

Toppenkväll med Andlig Happening

Igår eftermiddag bar det av till Göteborg för Andlig Happening och storseans på Konserthuset. Det var verkligen en härlig kväll!
På första parkett satt vi och kvällen innehöll en meditationsövning, intervju med medierna Benny Rosenqvist och Erika Andersson, sånguppträdande av Joakim Maatz, frågestund och storseans.


Både Erika och Benny har fantastiska mediala förmågor, och förmedlade många kontakter från andra sidan till deltagarna. Tyvärr fick varken jag eller min mamma någon kontakt eller budskap, men det var väldigt intressant att höra deras hälsningar och beskrivningar till de andra.
Eventet anordnades av tidningen  Nära och Bokklubben Livsenergi, och jag hade dessutom haft turen att vinna min biljett. Lite trixande med moderns biljett, så fick hon sitta bredvid mig längst fram!

Jättehärligt med lite miljöombyte och en tripp till stan, att komma hemifrån i trevligt sällskap, och att dessutom göra något roligt!

Jag har bestämt mig för att börja meditera med jämna mellanrum, dels för att varva ner från stress och vardagsliv, men också för att lättare kunna öppna upp. "Nedvarvning" är viktigt i vårt moderna samhälle, och livstilen vi har idag, där det händer något hela tiden. Meditationen rensar sinnena från "skräp", och vad härligt avslappnad man blir.  Andlighet intresserar mig väldigt mycket, och jag tror definitivt att andevärlden kommunicerar med de som är öppna för detta, det har jag sett bevis på många gånger. Min egen förmåga måste jag dock utveckla mer.
I maj kommer Benny Rosenqvist till Stenungsund, och då ska vi delta i ännu en seans, ska bli spännande!
Jag kan absolut rekommendera Bennys böcker till den som är intresserad av att veta mer om andlighet och "den andra sidan"! Senare i vår kommer hans senaste bok "Mellan himmel och jord", och tidigare har han skrivit bl.a "Ljusfolket" och  "Överlevaren".

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Men vad spännande!!! Jag gillar också andliga ting men har aldrig fått uppleva något....
    Och det där med meditation... Självklart är det bra för själen och jag är bra dum som inte tar mig några min varje dag.
    Kanske ska ta tag i den biten!

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!