tisdag 22 februari 2011

Längtar efter en härlig sommar... och en båt!

Så var det ny vecka, igen.
Helgen har passerat snabbt, och för oss en dag närmare vår och sommar. Det märks att eftermiddagarna blir längre och ljusare, underbart eller hur?!

I helgen fick vi också erbjudande om båtplats som vi stått ett par år i kö för att få!
Toppen- problemet är bara att vi sålde lille båten för ett år sedan. Kände att vi inte skulle utnyttja den speciellt mycket det året eftersom Elliot var så liten, och lärde sig gå under sommaren. Så- båten byttes mot en ny värmepanna till mitt stora förtret.
Men nu är vi lite sugna på att skaffa oss en båt igen, om än bara en liten! För oss handlar det mest om att kunna ta oss ut till någon holme för att sola och bada, så det behöver ju inte vara något speciellt (även om jag gärna hade haft en stor båt som man kunde sova i såklart!), snart börjar vi nog kolla in Blocket och se vad som erbjuds.

Det är ju så underbart avkopplande att guppa på böljan den blå, känna havsbrisen i ansiktet och bli  lite skönt saltstänkt. Det är verkligen pricken över i:et under den varma årstiden!
 Denna tripp var nog min sista sommaren 09, det var tre dagar före Elliot föddes, och magen var stor som en badboll. Vilken underbar dag vi hade :)




Pappa och Thea busar 


Och här sitter jag och jäser...

Nu ska jag drömma vidare om sommar och båtåkande, samtidigt som vardagsbestyren ska göras.
Ha en fin dag!







7 kommentarer:

  1. Hej!!! Det där inlägget kunde ha varit skrivet av mej:)) Jag längtar också efter sommar och båt! Vi sålde vår fina båt förra sommaren men vi saknar den (eller någon mindre)redan...så en liten båt får det nog bli här också. Vi lever annars gärna på havet både under helger och semester på sommaren men då behöver ju som sagt båten vara lite större. Och som läget är för tillfället när Adam är sjuk och Beata är så liten så får vi nöja oss med något lite mindre.

    Men jag tycker som du - att bara få komma ut till holmarna i stället för att ligga och knö med en massa andra det är livskvalitet!!!

    Vilka underbara bilder och va fin du va i din stora mage! Ha det gott - kram kram!

    SvaraRadera
  2. Ser underbart ut med sommar. Rabatten du frågade om är 10%. Har en bild i min högerkant också....ha de tfint, kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara sommarbilder!!!

    SvaraRadera
  4. visst är det något visst med båt på sommaren och skulle gråta blod om M sa att han ska sälja våran jolle.

    Åh, nu fick du mig att längta ännu mer

    SvaraRadera
  5. Åh, underbart! Vi ser extra mycket fram mot denna sommar eftersom vi faktiskt köpte stor båt i aug. Vi har haft en badbåt innan men jag tyckte det var lite mäckigt med allt packande så nu äntligen har vi en riktig bo-båt. Så i denna familjen ser vi fram mot många dagar och nätter till havs.

    Fina bilder och underbar magbild. Jag lurar så på dig...vi har säkert stött på varandra många gånger..kanske på ica...kanske på sportlife...kanske på göken ;-)

    Vi får ta det där utbytet snart *hihi*

    Kram

    SvaraRadera
  6. Förresten, måste fråga....ert hus, ser man det från H-krysset? Tror vi kanske körde förbi det i söndags? Vi körde rakt fram i korset och sen var det ett fint hus på höger sida med typ garage och nån byggnad till?

    SvaraRadera
  7. Tack för din hälsning hos mig!
    Jag kan tänka mig att det är riktigt mysigt nu när man har egna barn och åker dit!
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!