fredag 11 februari 2011

Snöns återkomst, bilproblem och fredag!

En galet blåsig och snöig dag, även idag. Jag som hade hoppats att våren var i antågande, men det verkar dröja lite till..
I går var det minst lika snöigt, men mindre kallt och väldigt spårigt på vägarna. När det var dags att hämta gullungarna på förskolan ville bilen helt plötsligt inte gå igång till min stora besvikelse. Alltid är det nåt liksom! Tur i oturen befann jag mig hos en väninna- man kunde ju lika gärna fått stopp mitt ute i ingenstans..  Så det var bara att ringa dagis och meddela försenad hämtning, och invänta pappan. Tur att de har världens bästa "fröknar" :)  I dag har E kollat några saker på bilen, men det verkar som om den bränslepump han köpt dessutom inte fungerade, så det blir till att invänta en ny imorgon, och hoppas att med det är problemet löst! Bilar är ett nödvändigt ont, och man är verkligen tacksam att de trots allt oftast fungerar.  

Skönt med fredag! Början av härliga helgen är alltid nåt speciellt, med lediga dagar framför sig (även om jag är ledig iaf just nu).
I kväll blir det tacos och ett gott glas rött som fredagsmys. Enkelt och ändå gott!

För min del blir det först och främst projekt "Fixa bilen" som gäller i helgen. Ett möte med en kär vän imorgon, och kanske en sväng på loppis. Lite pysslande, och rensande, samt upphängning av små tavlor ska väl också hinnas med.  En Allahjärtans-present till älsklingen ska också ordnas. Denna boken från Bluebox.se var lite skojig, en fylla-i-bok med lite pyssel och plats för bilder i. Men för sent att fixa.


Annat Bra tips någon?!

Vad ska du hitta på i helgen?
Ha det så gott!

4 kommentarer:

  1. Här blir det också tacos och rött:-)

    Trevlig helg:-)

    SvaraRadera
  2. Bilar ska bara funka! Det är därför jag vägrar gamla bilar här ;-) Man är ju så beroende!

    Tacos o rött låter gott. Här blir det fisksoppa & vitt. Mina föräldrar ska vara här hela helgen. Imorgon ska vi på 35årsfest på Råssön, söndag blir nog segt...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Här blir det räkor och vin....-)
    Tröttsamt när bilarna krånglar!!
    Ha en skön fredagskväll!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, det är SÅÅÅ surt det där med bilar, har nu haft turen att ha en ny bil men nu börjar den bli lite till åren (5) så det är dags att skaffa ny, fast igentligen är det Peters firma bil hihi. Den där fina prickiga boken måste jag kolla in, vet inte vad jag ska hitta på... Brukar inte"fira" denna dag då jag tycker att den är så ångestframkallande men tänkte överraska lite iår, kanske fira redan på söndag (rinder ju måndagar) med en räkmacka eller nått liknande.??? Har du ngt annat bra förslag??
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck!